Huisgemaakte taart op de kaart
Dr. Oetker Professional Koopmans Professioneel

10 tips voor jouw huisgemaakte taart op sociale media

Wil je jouw naamsbekendheid verhogen? Aandacht vragen voor jouw onderscheidende productaanbod? Klanten vinden en binden? Zet sociale media in! Het kost tijd, maar daar staat dan ook publiciteit en bereik tegenover!

tip 1 maak een bedrijfspagina

Maak gebruik van een bedrijfspagina, deze pagina is openbaar. Ook maakt een bedrijfspagina het promoten van jouw berichten mogelijk.

tip 2 plan berichten in

Geen tijd om een bericht te plaatsen? Plan berichten van tevoren in! Deze functie is beschikbaar voor een Facebook bedrijfsprofiel, maar dit kan ook met verschillende tools voor andere kanalen.

tip 3 gebruik een kwalitatief goede foto

Gebruik kwalitatief goede foto’s. Kies een aantrekkelijke omslag- en profielfoto die representatief zijn voor jouw bedrijf. Zorg dat je food fotografie smakelijk is, anders bereik je het tegenovergestelde. Wanneer je gebruik maakt van tekst in de afbeelding, zorg er dan voor dat deze kort en goed leesbaar is. Klik verder voor meer tips over foodfotografie

tip 4 zet in op video

Zet in op (live) video. Vooral jongere generaties geven sterk de voorkeur aan video ten opzichte van foto. Tekst berichten scoren het laagst in sociale media.

tip 5 maak gebruik van je mensen

Sociale media gaat om mensen. De meest succesvolle sociale media campagnes maken gebruik van de mensen achter het product. Laat dus je medewerker vloggen over jullie nieuwste huisgemaakte taart of laat klanten achter de schermen kijken.

tip 6 Deel ervaringen

Laat je (trouwe) gasten ervaringen delen! Gasten kunnen online inchecken of foto’s delen op Facebook, Twitter of Instagram.

tip 7 gebruik een unieke hashtag

Maak gebruik van een unieke hashtag, zet deze op je krijtbord of op de menukaart. Gebruik hier bijvoorbeeld je bedrijfsnaam voor #brasseriedewit. Combineer dit met bijvoorbeeld een leuke winactie voor de mooiste foto van de maand! 

tip 8 reageer altijd

Reageer op positieve én negatieve recensies van gasten, door te reageren kun je van een ontevreden gast een tevreden gast maken.

tip 9 adverteer!

Organisch bereik van sociale media wordt steeds lager. Voor een relatief klein bedrag kun je via Facebook en Instagram precies de juiste klanten bereiken voor jouw zaak en jouw bereik vergroten.

tip 10 focus ook op offline

Online en offline moeten jouw boodschappen overeenkomen en elkaar versterken. Bekijk de 7 tips voor actieve verkoop van jouw taart.

Wil je op de hoogte blijven? Volg ons ook op Facebook



Wil je meer rendement halen uit je dessertkaart?

Wil je meer rendement halen uit je dessertkaart?